دیدبان

عکس/صاحبِ «تسنیم» در جمع بسیجیان

عکس/صاحبِ «تسنیم» در جمع بسیجیان
دیدبان«آیت الله العظمی عبدالله جوادی آملی» صاحبِ تفسیر شریف«تسنیم» به سال 1312 در شهرستان «آمل» متولد شد. وی پس از پایان دروس ششم ابتدایی، در سال ۱۳۲۵ تحصیلات حوزوی خود را در«حوزه علمیه آمل» آغاز نمود. پس از آن مدت کوتاهی به حوزه علمیه مشهد رفت، ولی در آنجا ماندگار نشد و در سال ۱۳۲۹ به تهران رفت و تحصیلات خود را در «دبیرستان مروی» ادامه داد. 
در سال ۱۳۳۴ برای تکمیل تحصیلات به «حوزه علمیه قم» کوچ کرد. آیت الله «جوادی‌ آملی‌» که‌ از یاران‌ صدیق‌ و از شاگردان‌ مبرّز امام‌ خمینی‌ (ره‌) بود، در جبهه‌های‌ سیاسی‌ نیز هماره‌ پیرو پیر و مراد خود بود و در سال های‌ مبارزه‌ بر ضد رژیم‌ شاه‌ از هیچ‌ کوششی‌ دریغ‌ نمی‌ورزید. وی‌ از سال‌ 1342 همراه‌ امام‌ بود و در طول‌ این‌ دوران‌، بارها مورد دستگیری‌ و بازجویی‌ ساواک‌ قرار گرفت‌. پس‌ از پیروزی‌ انقلاب‌ اسلامی‌ ایران‌ نیز، آیة‌ الله جوادی‌ در مسؤولیتهای‌ گوناگونی‌ به‌ انجام‌ وظیفه‌ پرداخت‌. در سال های‌ آغازین‌ انقلاب‌، با حکم‌ امام‌ خمینی‌ (ره‌) به‌ ریاست‌ دادگاه‌ انقلاب‌ و حاکمیت‌ شرع‌ منصوب‌ شد و همچنین‌ عضو شورای‌ عالی‌ قضایی‌ بود. از دیگر فعالیت های‌ ایشان‌ در آن‌ دوره‌، تدوین‌ لایحة‌ قصاص‌ بود.
از دیگر مسؤولیت های‌ «آیت الله جوادی‌ آملی‌»، عضویت‌ در مجلس‌ خبرگان‌ قانون‌ اساسی‌ و نیز عضویت‌ در مجلس‌ خبرگان‌ رهبری‌ در دوره‌های‌ اوّل‌ و دوّم‌ بود. وی‌ همچنین‌ از اعضای‌ جامعه‌ مدرسین‌ حوزه‌ علمیه‌ قم‌، پیش‌ و پس‌ از انقلاب‌ اسلامی‌ بوده‌ است‌ و سال ها نیز ،امامت‌ نماز جمعه‌ شهر مقدس‌ قم‌ را بر عهده‌ داشت. ایشان در طول سه دهه ی گذشته، در میان باورمندان به انقلاب اسلامی و امت حزب الله از محبوبیت و نفوذ ویژه برخوردار است.
تصویری که در پیش رو دارید، در سال های دفاع مقدس، در قم به ثبت رسیده است. جمعی از رزمندگان بسیجی در سال های دفاع مقدس برای دیدار با «آیت الله جوادی‌ آملی‌» در محل زندگی ایشان حضور به هم رسانده اند.




منبع:مشرق

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران